onsdag 16 november 2011

Blocket Rant

Okej, när jag startade blogen tänkte jag att det kunde dröja några timmar innan jag skulle skriva, men jag hittade redan en sak som gör mig förbannad, och det är spånskallar på blocket.

Ni har säkerligen varit med om mer än några få idioter på Blocket (eller White Trash selling på Engelska) som inte vet någonting alls, vare sig det handlar om kläder, fordon eller som det 'är i det här fallet, datorer.

Det jag vill få sagt här nedan är DRA INTE ORD UR RÖVEN PÅ ANNONSENS NAMN!

Jag är i rätt så stort behov av en bra dator, min laptop från skolan håller inte i dagens läge med filmrendering och dagens spel, så min plan är att sälja mitt 360 och mitt Wii och spara pengar som man får i julklapp + ett par studiebidrag, lär räcka tycker jag.
Jag tänker då självklart att det kanske finns en bra dator på blocket, men NEJ!

Jag kräver en hög quadcore CPU, MINST 8GB RAM och ett bra grafikkort (eller 2), och jag kan ju säga såhär, EN DATOR MED 512 MB GRAFIKKORT OCH 2 GB RAM ÄR FÖR I HELVETE INTE EN SPELDATOR!

Och nu tänker säkert folk att det bara är att inte kolla på dom , men varenda jävla dator på blocket heter något som ’grym speldator’ så man måste gå igenom sida efter sida efter sida innan man efter 42 sidor rent jävla skit får veta att det inte finns någon bra dator att köpa alls på blocket.

Och dom få som nästan är bra är så jävla dyra att det är på fullaste allvar billigare att köpa en helt ny maskin från Midat… och i dagsläget känns det som det är det smartaste.

Tack, hej, fuck you, ses
-Jonathan Karppanen

1 kommentar: