torsdag 24 november 2011

PETA in en syntetisk plåga i ögat.

PETA, eller People for the ethical treatment of animals är en Amerikansk djurrätts organisation som började 1980 med några muppar utan riktiga problem som samlades i en källare och diskuterade om hur hemskt det är för apor som måste leva utan air condition.

Den lilla piken får vara introduktionen på ämnet PETA, nu jävlar ska jag klaga på djurrättsaktivister.
Jag vill prata om PETA och mina tankar om dom innan vi tacklar ämnet som är anledningen till att jag kan skriva dagens inlägg.

Jag gillar PETAs grundidé, var snäll mot djuren, jag tycker dock PETA är på tok för impulsiva, och generellt dåliga på det dom gör. PETA använder sig primärt av en skrämseltaktik i form av bilder och videos för att få folk att tycka som dom vill (Väldigt lik Hitler eller Bush taktiker för att få folk att hålla med).  Jag gillar även inte det faktum att PETA har mer än 1 gång själva mördat och flått djur för sina videos, sen den statistiken som visar att PETA dödar fler djur än dom ”räddar” är riktigt illa enligt mig.

Jag gillar även inte att PETA arbetar nära tillsammans med ALF (Animal Liberation front) som är en ren jävla terror organisation som har sprängt hundratals byggnader genom åren och där i mördat mer än 1 person.
Så, nu har jag snackar lite om PETA som organisation, nu skall jag prata om PETA, samhällets eksem på könet.

PETA har återigen hamnat i rampljuset med sin idioti, nu genom att klaga på tv spel… igen, nu primärt med det nya Super Mario spelet till Nintendo 3DS, Super Mario 3D Land, I spelet kan Mario hitta magiska löv som gör att han får en Tanooki dräkt vars förmåga är att Mario då kan sväva smått i luften och även slå fiender med dräktens svans.

Det var där PETA kände att här ska klagas, inte på det faktum att Mario gång på gång dödar sköldpaddor, ödlor, insekter, fladdermöss, fiskar och flera andra djur, antingen genom att bränna upp dom helt med eldklot eller genom att stampa sönder deras kroppar tills det endast finns en blodig pöl kvar.

PETA med sina samlade extra kromosomer sade att Mario visade barn att det är okej att ha päls (tydligen blir Tanooki flådda på sin päls i japan för pälsindustrin). Så enligt PETA så kommer barnen springa runt på plattformar i luften och skalla stenblock för att hitta magiska löv som kommer ge dom ett dött kadaver att springa runt och flyga i. Ja nog fan är PETA de skarpaste knivarna i lådan.

PETA gjorde då ett Flashspel om detta som heter ’Mario Kills Tanooki’ där man är en flådd Tanooki och jagar Mario som porträtteras som en psykopat med Tanooki päls virad om sig. PETA har haft en tendens att göra flashspel baserade på spel, ofta har dessa varit kritik mot det specifika spelet (primärt exempel är när PETA gjorde ett flashspel baserat på spelet Cooking Mama, PETA gjorde Mama kills animals för att man kunde laga kötträtter i spelet.).

Efter detta satt PETAs styrelse vid sitt avlånga superskurk bord och skrattade som 4chan trolls när Nintendo kom in och daskade till dom alla i ansiktet med sina japanska raket-robot kukar med den mest civiliserade svaret som yttrats av ett företag, jag är tvungen att citera här:
”Mario often takes the appearance of certain animals and objects in his games. These have included a frog, a penguin, a balloon and even a metallic version of himself. These lighthearted and whimsical transformations give Mario different abilities and make his games fun to play.
The different forms that Mario takes make no statement beyond the games themselves.”

Här fattar (till och med) idioterna på PETA att dom nu ser ut som riktiga överste rövhål, dom förväntade sig nog att Nintendo skulle svara med aggressivitet och när det inte hände så förstod dom att den där delen av sin image inte är så tilltalande så dom svarade med att allting var ett skämt. (gör inte alla skämt där man smutskastar andra som psykopater som flår djur?)
Detta resulterade i att alla skrattade och kramade om varandra som avslutet i en riktigt dålig och töntig sitcom.

Jag har länge hatat PETA så nu hag jag bestämt mig att varje gång PETA gör något liknande så ska jag köpa mig nå redigt kött att käka, en hamburgare eller liknande så länge det är skapat av ett dött djur, det måste vara något som köps vid sidan om, får inte vara planerat i förväg.
bara för att ha den lilla känslan att varje gång idioterna på PETA talar så dör djur på grund av mig.
Jag hoppas folk följer mitt initiativ här, det kan bli vår egen lilla djur organisation: ’FÄGDTVPIHJB’ – ’Folk äter goda djur tack vare PETAs idiotiska Hitler Jugend beteenden’

Tack, Hej, Fuck you, hej då
Jonathan Karppanen

2 kommentarer:

  1. "Jag har länge hatat PETA så nu hag jag bestämt mig att varje gång PETA gör något liknande så ska jag köpa mig nå redigt kött att käka, en hamburgare eller liknande så länge det är skapat av ett dött djur"

    Kör blandfärs så vet du att åtminstone två djur dött!

    SvaraRadera
  2. Abas: Bra tänkt! produktivitet är alltid bra

    SvaraRadera