tisdag 22 november 2011

Facebooks kristna ideal

Ibland blir ju jag arg på den vanlige personen, inte bara på myndigheter eller media, idag ska vi vara arg på idioter på facebook, och som vi alla vet så finns det rätt så jävla mycket idioter där.

Idag skall vi dock fokusera på de idioter som tror dom idkar nå jävla Ivanhoe-Mandela gärningar genom facebook. Det finns många exempel då folks ”goda tankar” gjort allt lite fel, primära exemplet är ju den klassiska ”Haiti-bluffen” då folk trodde att ett företag skulle skänka pengar för varje medlem i facebook gruppen, efter några hundra tusen medlemmar så bytte dom namn till något ”Svenska Nekrofilers riksförbund” liknande och folk vart så himla förvånad över att deras helgonklick inte gjorde alla skadade Haitier glada.

Facebook ändrade sina inställningar efter detta och den vanliga Svensken lärde sig ingenting. För nu har det ändrats lite, och det är det här jag har byggt upp till.
Jag vart inte lite förbannad när jag började se folk som delade bilder och länkar på facebook med döende barn, och man skulle dela för att… ja… få fram… eller hjälpa… eller… någonting. Ingen av dessa bilder hade någon funktion i sig, ingen hade länkar eller liknande för att folk skulle kanske kunna skänka pengar till forskning inom sjukdomen ni visar på bilden, eller skänka pengar så barnet kan få en operation?

Nej det verkar vara fel sätt att göra det på enligt personer, och argast blev jag när jag såg en bild på ett väldigt ungt barn med flera stora tumörer i huvudet, bilden var upplagd av gruppen ”I love quoran” och beskrivningen sade åt folk att be för att barnet skulle bli bättre.

Och nu gör jag säkerligen mycket folk arg men ni är några jävla idioter om ni tror att det kommer hjälpa barnet att be till eran respektive gud, och jag skiter fan fullständigt i om ni är Kristen, muslim eller häst, alla religioner är skit och bara en negativ sak.

Om ni vill skänka pengar åt barnet, all rätt åt er, ni gör då en bra sak för någon annan och det kan jag respektera, men om det enda ni kan göra är att be till eran låtsaskompis så kan ni alla bara dra ditt pepparn växer för ni är dumma, schizofrena idioter som lika gärna kan gå och dränka sig.
Tack, hej, fuck you, ses
-Jonathan Karppanen

2 kommentarer:

  1. Håller fullständigt med dig. Men dock måste man ändå säga att i vissa fall kan den typen av saker faktiskt visa grova resultat... kolla bara på Twitter och hur det var i bl.a. Tunisien, Libyen och Egypten i år.

    Å andra är det två separata saker men ändå

    SvaraRadera
  2. I "The Arabic Springs" fall så är twitters påverkan väldigt överdriven, även om den hjälpte så var det mest för att folk hade blivit behandlad som skit i många många år och till slut så rann bägaren över, men visst kan sociala medier vara bra, men jag klagar ju mest på religionen i det här inlägget.

    SvaraRadera